lördag 21 maj 2011

Blivande kock?



En blivande kock?

Börjar fundera på om det gömmer sig en liten kock i Gustav. Han älskar verkligen att laga mat och hjälpa till i köket! Igår hjälpte han mig göra en sallad av melon, mynta och fetaost med röd paprika i. Sötkorv!





Den här salladen var helt fantastiskt god!

1. Skär ner melon i bitar.
2. Hacka färskt mynta och blanda med melonen.
Jag köpte Ica:s fetaost i olja med röd paprika. Jag hällde av det mesta av oljan innan jag blandade i fetaosten med melonen.




Potatisklyftor, marinerat kött, melon & fetaostsallad tillsammans med bearnaisesås med smak av vitlök.



Idag jobbar ju Peter och jag med så åter igen ställer mormor upp och tar hand om Gustav i 3 timmar då jag jobbar. Tänkte faktiskt hjälpa mamma att städa sen efter jobbet. Gustav gillar ju det med. Han och dammsugaren är bundisar. =)

Inga kommentarer: