söndag 16 maj 2010

Visst finns mirakel!

Det finns mirakel! Det gör verkligen det!

Strax efter påsk flyttade vår katt Alfons till ett nytt hem. Ett jättebra hem till underbara människor. Det kändes jättebra att lämna bort honom till just dem. Men efter ca 3 veckor fick vi det fruktansvärda beskedet om att de hade hittat Alfons död vid vägen.. Världen gick i kras och jag grät konstant.

Men nu ikväll.... Fick jag ett sms av Ann-Sofie (Alfons nya mamma) att han har kommit hem!! Han satt helt plötsligt och jamade utanför dörren.

Underbara, underbara, Alfons lever!

Den katten de hade hittat vid vägen såg precis ut som Alfons men det var svårt att se exakt då denna katt var så pass förstörd från att ha blivit överkörd och äten på... Men eftersom Alfons inte kom hem så trodde de att det var han. Men det var det inte! Det är ju jättetråkigt för någon annan kattägare, men jag är såå lycklig över att få veta att Alfons har hittat hem igen och säkert just nu ligger och spinner och blir väl omhändertagen av sin nya mamma och pappa...

Jag gråter av lycka....
Tack Gode Gud!!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Helt otroligt!! Jag är så glad för eran skull! :)

Puss

Emil sa...

Kul för er. Puss =)