tisdag 4 maj 2010

Mitt läkarbesök ang. panikångest

Har ju helt glömt att berätta att jag avbokade mitt läkarbesök i går. Jag skulle ha träffat en läkare för ett samtal angående min panikångest mm. Men jag mår ju faktiskt ganska bra nu kom jag fram till. Och jag är så glad att jag har lyckats ta mig upp till ytan efter att ha legat på botten så länge. Jag tar det fortfarande väldigt lugnt och bokar inte in allt för mycket, men lagom för att få dagarna att gå. Jag känner mig som en helt ny levande person som är mest glad och lycklig! Peter har märkt det, att jag är lyckligare. Jag sjunger i duschen igen! =)

Tänk vad lite sömn på dagarna och bättre matvanor kan göra! Att kunna koppla av och bara tänka på sig själv en stund varje dag är livsviktigt! Tänk på det alla människor!

Det är så många som varit där jag var. Jag visste ju inte ens vad det var! Och det gör nog inte många.. Man tror att det är sitt eget fel. Jag trodde det! Jag trodde att det var jag som var så svag och hemsk, kände mig som en så dålig mamma. Att skaffa fler barn skulle vara en mardröm just då! Jag var inte mig själv, jag bara grät för allt och orkade inget! Jag trodde det var jag.... Men det var det inte....

Nu mår jag mycket bättre.. Jag faller ibland, men väldigt sällan. Jag är stolt över mig själv för att jag sökte hjälp, fick hjälp och blev bättre så här snabbt. Jag ska aldrig falla så djupt igen! Aldrig!

Och jag kan redan nu säga att ett syskon till Gustav blir det, om det vill sig, det är ju inte alltid så lätt. Att få ett barn till är ingen mardröm längre! Men än så länge så står Gustav på 1:a platsen och syskonet får vänta lite till...

3 kommentarer:

ebba sa...

underbart att höra sara! och kul att du läser min lilla fjant-blogg, hihi =) puss.

SoFiA sa...

härligt att höra! Skönt att du mår bättre nu. Och visst ska Gustav ha ett syskon :)

Linda sa...

Härligt! Bra kämpat!! (ps. Jag rekommenderar varmt Mia Törnbloms "självkänsla nu". En bok som alla tjejer som låter allt annat gå före sig själv, har nytta av att läsa!)