söndag 30 maj 2010

Mors dag

Idag hade jag faktiskt förväntat mig frukost på sängen. Vilken mamma förtjänar inte det? Men istället fick jag något ännu bättre! Jag har fått sova en hel natt! Jag har inte vaknat en enda gång. Detta har inte hänt sen jag blev gravid, tror jag. Och inte nog med det! Gustav sov till halv 10 imorse(!!) Och det gjorde ju jag och Peter med då såklart. Helt, helt underbart! Det dumma var ju att vi bara hade 1 timme på oss att göra oss i ordning allihop för att fika hos svärmor vid halv 11. Vi hann inte.... Men de hade sparat lite fika till oss i alla fall. Peter gav sin mamma en rosa, jättefin topp som hon blev väldigt glad för. Jag gav min mamma en vit topp med lite blommönster på. Jag själv fick en fin klänning av Gustav. Jag fick även ett fint linne och ett par söta lila-randiga pyjamasbyxor. Så nu behöver jag inte sova i Peters mjukisar längre. Haha!!

Efter att vi grattat både Peters mamma, min mamma och mig själv på Mors dag så åkte vi vidare till Sävsjö för att fira min farmor som fyller 94 år! Vi firar henne varje år tillsammans med hela släkten. Det har kommit att bli en mycket trevlig tradition nu, tycker jag.

Lite bilder från kalaset!


Peter, Gustav och min farmor___________Anton, Gustav, Peter och Emil


__________________Therese och Isak
________________________________Min farbror Leif som visar hur det verkligen
________________________ska gå till när man kör rullator.
_____________________________(Bli inte arg på mig för jag la ut dig här, farbror....hihi)


2 kommentarer:

Karin sa...

inte konstigt att Gustav sov ut i morse....han höll ju igång m mormor hela dan igår!

Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.