onsdag 19 maj 2010

Nu vet jag varför....

Idag har jag och Gustav varit på Öppna förskolan. Efter det bar det av hem till Sandra och Molly i Mullsjö. Jag och Sandra passade på att äta korv med bröd medan barnen sov. Och till en lite nyttigare variant till efterrätt stekte vi färsk ananas på spett och åt tillsammans med en klick vaniljkesella. Jättegott!
Har dock känt mig kass och tråkig idag. (Förlåt Sandra) Jag har varit jättetrött och seg! När jag kom hem här satt jag med gråten i halsen vid matbordet. Jag var så trött och bara mådde piss. Men nu vet jag varför... Eller lite varför i alla fall... Jag hade fått tillbaka min mens, märkte jag nyss! Har ju inte haft det på nästan 2 år nu ju! Hade nästan glömt bort hur man handskades med det där... Hmm....

Plus också då att jag denna vecka tagit mig lite vatten över huvudet. Jag har inte vilat på dagarna som jag vet att jag ska. Och då blir det lite extra jobbigt med att hålla tårarna tillbaka när det är mycket som händer. Mamma tog en promenad med Gustav innan så jag fick koppla bort lite. Tusen tack, mamma!! I morgon blir det vila, ta det lugnt, vila, vila, vila.......

1 kommentar:

Sandra sa...

Tyckte inte alls att du var tråkig! Var själv ganska mör efter öppna förskolan.

Välkommen tillbaka till mens-gänget! ;)

Puss