tisdag 7 juni 2011

Vilken hetta!

Tjena, vilken hetta det vart idag! Det har varit som en bastu i min butik idag och jag har inte gjort mycket annat än att ligga med fötterna högt och sprungit ut i butiken när det plingat i dörren. Känner mig som en elefant! Tänk den där känslan när händer sväller upp så mycket att du inte kan böja på fingrarna. Eller när benen inte går att böja för dina svullna knän! Då är man inte långt ifrån gråten när man är känslig, gravid och helt, helt totalt utmattad av värmen! Lagom till att åskan bröt loss ordentligt här kom kära syster Frida på besök. Man kände hur graderna sjönk ute. Vi satte oss på varsin stol utanför... Inne var fortfarande bastu fast dörren var helt öppen.

Hemma hos oss är nu de flesta fönster öppna, samt altandörren! Händernas svullnad börjar gå ner något.. Har stått och spolat kallt vatten på dem.. Det känns också bättre nu i hela kroppen faktiskt efter att ha cyklat drygt 1,3 mil här hemma. Så ny energi kommer med träning! Gött!
Förövrigt har jag inget minne av att jag någonsin har druckit så mycket vatten som jag har gjort idag! Jag har varit så vansinnigt törstig.. Överdriver inte om jag säger mig ha druckit 5 liter vatten idag! Har även kissat som en häst och svettats som en lök! Om ni undrar... =)

Inga kommentarer: