måndag 27 juni 2011

Vilken helg!

I fredags tog vi vårt pick och pack och stack till Öland för lite egen tid med familjen. Det vara jag, Peter, Gustav och bebismagen som skulle tälta! Det gick sådär kan jag ju säga. Vi smällde upp tältet helt på fel ställe, bredvid en väg och en busshållplats inte långt ifrån så alla fulla människor ramlade förbi tältet nästan hela natten. Jag och Peter sov i princip ingenting. Gustav sov hela natten! Vi hade tänkt stanna över till söndagen men redan kl 8 på lördagsmorgonen bestämde vi oss för att åka hem. Kl 10 satt vi i en fullpackad bil med en varsin kaffe i handen. Hej då Öland! Det var blåsigt och kallt och vi gillade inte alls campingen vi var på. Det fanns ingenting för att sysselsätta en 2-åring med där. Gustav blev bara rastlös och fick överskottsenergi som heter duga!

Väl hemma fick vi middag serverad hos svärmor! Så gott! Vi kom allihop i kläderna vi hade sovit i och såg riktigt risiga ut då vi åkte dit direkt. Efter det blev det hem till duschen, sen vidare till mamma och pappa för god blåbärspaj och glass. På kvällen åt vi Tacos! =)

I söndags vaknade man av strålande sol, härlig värme, en go son som kommer och kryper upp i sängen... Fantastiskt! Redan på förmiddagen bestämde vi oss för att åka till Hökensås och prova fiskelyckan! Bror Emil följde med och vi packade ner lite kaffe och fika och åkte. Trots att fiskelyckan inte var med oss denna gång så hade vi hur gött som helst!! Gustav var som en vandrande lyckopojk och skötte sig exemplariskt. Efter fisket åkte vi hem och åt pizza!

Så efter denna helg med mycket gott i magen tyckte jag att det var på sin plats att avsluta den med 1 mil på motioncykeln. Jag orkade inte mer.... Men var nöjd ändå.

Nu jobbar jag bara denna veckan ut sen har vi 2 veckors semester!!!

Inga kommentarer: