onsdag 22 juni 2011

LÄNGTAR!

Åh, jag längtar! Massor! Till min mammaledighet nu! Jag vet att den inte kommer att vara som andras "vanliga" mammaledigheter men det gör mig ingenting just nu. Jag vet att jag kommer att få jobba redan kanske 1 vecka efter förlossningen, men det gör inget. För jag kommer att få vara med min man, min son och den lille nya.... Och hemma är ju det stället jag kommer vara mestadels med barnen. I butiken sköter jag ju fortfarande allt pappersarbete och vi hjälps åt med att packa upp alla nyheter som vräker in i höst och hänger om i butiken. Det ska bli kul! Och trots jobb och 2 barn så tror jag att jag kommer få känna en viss ledighet ändå... någon slags frihet... Bara det att få umgås med vännerna på dagarna, gå långa promenader, fika och ta en lunch på stan! Gaah! Frihet!
Jag hoppas bara för allt i världen att det ska gå bra i butiken och att allt kommer att rulla på. Jag vill ju gärna ha kvar min Peter som delägare såklart! Inte bara nu när bebisen kommer. Jag önskar verkligen att vi ska kunna ha möjligheten att driva butiken som ett team, han och jag. Drömmar kan ju gå i uppfyllelse.... Undrar om denna gör det?......

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag längtar också efter att kunna träffas för att fika och leka med våra barn + att kanske börja gå på någon "Öppna förskola" igen! :)

Angående fotografering så skulle det vara jätteroligt om vi kunde träffas snart igen för att ta lite kort på lille Vincent och oss andra. Du är ju en så duktig fotograf! :) Puss