lördag 18 juni 2011

Fördelar och nackdelar

Det är ju både fördelar och nackdelar med mitt konstiga sätt att reagera på socker. Ibland går det bra att ta en fika och ibland går det bra att äta några godisar (men mest inte!) Jag mår så illa efteråt! Jag kan vara hur sugen som helst på något sött... Men sen när jag äter det eller precis efteråt så mår jag skitilla! Jag har tvingat Peter att förbjuda mig att äta godis! Godiset är värst! Det slutar ju bara med gnäll och illamående ändå.. Men hur kul är det egentligen? När han sitter och äter Polly bredvid mig och jag sitter med ett glas vatten när dregglet rinner ur munnen på en efter en liten Polly....?!!

Jag vet inte om detta konstiga illamående beror på att jag hade högt blodsocker på förra grav-kontrollen. Barnmorskan var tvungen att kolla i sina papper om det var för högt och om vi skulle gå vidare med det och göra en glukosbelastning. BLÄ! Men slapp precis undan.... Kan detta ha något med saken att göra, tror ni?

I alla fall... Igår hade vi en riktig myskväll hemma. Jag och Peter var trötta båda två och hade tänkt att vara själva för en gångs skull. Men det slutade med att jag fick för mig att bjuda över Peters kära mor och far på nybakta scones. Vilket var väldigt uppskattat och trevligt! Och gott! =)

Peter jobbar idag och jag med så Gustav är hos min mamma och pappa. Ska åka hem dit sen och få mat! Wii! Det bästa som finns! Att få maten serverad.... =)
Sen blir det att åka hem och baka blåbärspaj till våra fikagäster som kommer senare idag! Trevligt!

Inga kommentarer: