tisdag 21 juni 2011

Segt idag....

Idag var det segt... Segt att vakna, segt att gå upp, segt att göra sig i ordning.... Segt allt faktiskt! Segt på jobbet, seg i kolan! Jag är så galet trött! Jag är trött i kroppen, ont i benen, ont i fötterna, trött i huvudet... Vill sova... Tycker synd om mig själv utan egentlig anledning!
"Åh, stackars Sara. Vad synd det är om henne!" NOOOOT! Lägg av nu, Sara! Skärp dig!!

Så, nu är vi glada istället! Nu pratar vi om något roligt! =)
Idag är jag 26 fullgångna veckor med kära bebis och vi påbörjar vecka 27. Galet vad fort det går! Fast ändå sakna! Jag börjar bli så vansinnigt nyfiken på vem det är därinne?!! Det har sparkat länge men senaste dagarna kan den sparka till så man hugger till själv! Riktiga benmuskler! Jag vill börja bona hemma! Jag vill beställa barnvagn, bädda spjälsängen... Men det kan jag ju inte göra än! Men jag längtar!

Gustav lär sig nya ord varje vecka. Det är så roligt. Senaste ordet nu är "sova". Han hämtade sitt täcke i förmiddags och flyttade ut i vardagsrummet med det. Så la han sig på golvet och drog täcket över sig och sa: "Sova! Haha.... Sova, sova, sova.... Haha"
Så där låg han på golvet och skrattade och tyckte det var jättekul!
Sen har han sagt "Momo" (Mormor)
"Pippi"
(Fågel) Det får man nog höra 100000 ggr om dagen tror jag.. Och varje gång fågeln flyger iväg så slår han ut med båda händerna: "Pippi borta!"
"Pappa jobba" är ganska nytt med... Sen har han börjat göra sig förstådd så mycket bättre.. Även om han inte med ord alltid kan säga vad han vill så lyckas han ändå få en att förstå.

Och på fredag åker vi och tältar, hoppas jag! Wiiii!!

Inga kommentarer: