fredag 10 juni 2011

Kramgo kille hemma idag

I morse vaknade Gustav 06:50 och trippade då in till oss och kröp upp i mellan oss med båda sina "nuffar" i varsin hand och tutten i munnen... Sen drog han på sig ett av våra täcken och gosade ner sig... Peter satte på Bolibompa och gick och satte på kaffe. Så idag blev det familjemysmorgon på hög nivå. Och bara det att höra regnet smattra utanför gjorde det ännu lite mysigare när vi satt i sängen och drack kaffe. När Peter hade åkt till jobbet låg jag och Gustav kvar nästan en timme och kollade på det ena barnprogrammet efter det andra. Tillslut gick vi upp och kokade havregrynsgröt.. Tanken var att jag skulle ha städat efter frukosten men orkar bara rann ur både mig och Gustav. Så vi kröp ner i sängen igen och bara kramades och busade lite samtidigt som Bolibompa fortsatte. Kl 9:20 drog jag mig upp ur sängen motvilligt! Usch! Jag var så trött!

Väl framme vid dagis sen stötte vi på Gustavs farbror Anders som tog med Gustav och visade när den stora lastbilen lastade på ny sand på en traktor som sedan körde den till den stora sandlådan på dagiset. Gustav var överlycklig! Han är ju helt tokig i allt som hör till bilar, lastbilar & traktorer av alla slag!

Skönt att det är fredag idag! Imorgon skulle vi egentligen ha åkt till Värnamo för att besöka våra kära vänner, men det blev framflyttat. Så istället ska vi åka och gratta Ebba till examen! =) Ska bli kul att träffa alla mina tjejer igen! Det går alldeles för lång tid mellan varven.. Hoppas bara att regnet håller sig borta..

Snart kommer min kära syster och Hanna-plutt med fredagsfika! =)

Trevlig helg!

1 kommentar:

Josefine sa...

Åh vad glad jag blir över att du ska följa med!! :D