måndag 13 juni 2011

Cravings!

Jag har både under denna graviditeten och under tiden jag väntade Gustav vart galen i bananer! Men nu har jag fått en ny last, nämligen jordgubbar! Har precis vräkt i mig nästan 1 liter jordgubbar nu ikväll! Men skönt är det att man kan göra det med gott samvete i alla fall.. ;)


Iförd Peters mjukisar och min tröja jag köpte i vintras.... Den är liiite liten nu! Haha! Men hemma får man gå och mysa lite. Är 25 fullgångna veckor i morgon!

Idag var vi hos barnmorskan. S/F måttet (måttet på magen) var exakt samma som med Gustav i denna vecka. Men hjärtljudet låg lite, lite högre än med Gustav. Hade 150 nu och Gustav hade 146.


Gustav spelar trummor!
(Var bara tvungen att lägga ut den här bilden på min lilla rockare!)

Och så får vi se om vi kan skicka iväg Gustav till dagis imorgon. Han var så otroligt röd i rumpan och vid sidorna av låren och pungen att han inte kunde gå normalt nu ikväll! Gustav hade bajjat och Peter skulle byta blöja på honom innan de åkte hem från dagis idag och fick chocken när han såg hur röd han var! Nu har han fått ett oljebad och fått lite salva (igen) och luftat ordentligt. Men vad hemskt det känns när de får så onödigt ont! Och vi vet inte hur länge han har gått så idag... =(

Inga kommentarer: