fredag 5 augusti 2011

Vecka 33

Värmen gör det jobbigt för mig nu. Det har varit högtryck hela veckan och jag har svällt och ser ut som en elefant om benen. Man känner hur tunga benen är när man går. Knölarna som vanligtvis sitter nere vid fötterna är nästan helt borta och kilona på vågen har tickat på snabbt! Minsta lilla ansträngning får mig att svettas och pusta.

Samtidigt som det är jobbigt och påfrestande att vara gravid just nu, så slår tanken mig att det bara är ca 7 veckor kvar till BF. 7 veckor! Jag blir tokig när jag tänker på det! Tokig på ett bra sätt! Tokig av spänning.. Vem är du, lilla bebis?! Jag har verkligen inte den blekaste aning om ifall du är en flicka eller pojke. Pappa Peter tror att du är en pojke. I princip alla vi känner tror att du är en tjej!

Snart får vi ju se! =)



Nu är lille vännen ungefär 45 cm och väger ca 2200 gram.

I onsdags på MVC:
S/F mått 31 cm
Hjärtslag 147

Samma vecka med Gustav:
S7F mått 34 cm
Hjärtslag 135

Att magen är så pass mycket mindre nu kan bero på att min vanliga barnmorska har semester och att det var en annan som mätte. Så jag litar inte helt på de måttet hon skrev. Väntar på att min vanliga barnmorska är tillbaka.

Viktuppgång med bebis nr 2: + 14,6 kg
Viktuppgång med Gustav samma vecka: + 12,2 kg

Hmm.... Undrar om jag fortsätter gå upp i samma takt?! USCH! Man ska ju orka ta hand om Gustav med. Och jobba 3 veckor till.... Peter, min ängel, ska jobba i butiken i morgon i alla fall. Uppskattas enormt mycket att jag får en hel helg ledigt! Otroligt!

1 kommentar:

lisa sa...

7 veckor är ju ingenting!!! Det går så himla snabbt!! :O sen kan det ju vara minus 2 veckor där med ju ;) Usch rätt skönt att slippa vara gravid i detta varma vädret! jag lider med dig! Men nu är det nära!! Ska bli så spännande att se vad det är för en plutt där inne! Var rädd om dig! Pusss