torsdag 4 augusti 2011

En gnutta tufft...

Ofta.... nästan varje dag nu.... Har jag och Peter råkat komma in på samma samtalsämne gång på gång... Vad mycket pengar folk har! Man försöker då tänka att vi har de bra utan pengar. Vi har det bra. Vi har tak över huvudet. Vi älskar varandra. Vi är friska. Vi har varandra. Och jag är väl medveten om att detta är ett val jag gjort själv. Inte att sätta hela min familj i en extremt jobbig ekonomisk situation. Men att välja att säga upp mig från mitt jobb och bli egen företagare och satsa på min dröm. Jag visste att det skulle bli tufft. Men jag undrar om jag någonsin trodde att de skulle bli så här?! Och nu blir det ännu tuffare. Peter jobbar 3 veckor till sen blir han delägare. Sen kommer bebis kort efter det... Folk undrar hur vi har tänkt att klara oss.... Vi vet inte. Men det löser sig! Att sälja saker på Tradera och Blocket har hittills hjälp oss att få mat på bordet. Samtidigt som det känns tufft ibland. Så är jag så stolt! Jag är stolt över mig själv, min man, min son.... För att vi håller ihop så hårt att vi får detta att funka för oss. Om vi inte hade haft varandra till 100% så hade det aldrig gått. Men Peter är min stöttepelare och jag är hans. Så när jag tänker efter så mår jag faktiskt riktigt bra och jag är lycklig!

Inga kommentarer: