lördag 20 augusti 2011

Förvärkar!

Igår skulle Peter dricka sin sista öl, hade han tänkt. Sen är det till att hålla sig spiknykter ifall bebis vill titta ut. Man vet ju aldrig om den bestämmer sig för att komma lite tidigare än ”bestämt”. Men just när han öppnat sin öl och vi hade satt på en film, så började jag få riktigt smärtsamma sammandragningar som inte gav sig. De kom tätare och gjorde mer ont. Peter blev skitnervös och jag som behöll lugnet först började till och med tänka tanken senare (när det hållit på i 2 timmar) att tänk om bebis kommer nu?! Jag fick mer och mer molande värk som gjorde ONT! Som mensvärk och ut i ryggslutet och ner vid skinkorna, till och med! Vi gick och la oss och jag tog 2 alvedon för jag hade så ont. Vaknade flera gånger fram till klockan var 3 på natten och hade värkar. Sen lugnade det sig. Nu idag har den onda molande värken kommit tillbaka och sammandragningarna gör ont och är rätt täta, men inte som igår. Jag tror bara att jag har väldigt mycket förvärkar men det gör ONT!!
Om det fortsätter så här blir det till att ringa förlossningen och kolla läget. Jag är så väl medveten om att jag skulle tagit det lugnare nu på slutet....

1 kommentar:

lisa sa...

Spännande! Vilken vecka är du i nu? Lilleplutt ska väl helst inte komma än på typ 2veckor eller nåt va? Jaa du får ta det megalugnt låter det som och ring förlossningen och kolla om det fortsätter! För vi vill ju hinna träffa dig och magen en gång till åtminstone innan :D haha! Ta hand om dig!