måndag 22 augusti 2011

Mammaledig!

Det har precis slagit mig nu att jag kommer att vara "mammaledig" snart! På fredag jobbar Peter sin sista dag. Då ska vi FIRA! Fira att han slipper jobba på det där stället och fira att jag får en delägare och kollega! =) Då blir det till att äta på SOYA!

Jag har precis suttit på Försäkringskassans hemsida och anmält föräldrapenning för att vara hemma med Gustav mycket nästa månad innan bebis kommer. Jag längtar! Inga måsten, inga stressiga förmiddagar, inget massa sminkande! Jag får vara precis som jag är utan att behöva bry mig och svälla så mycket jag vill de sista veckorna. Haha! Samtidigt som jag vet att jag och Gustav kanske kommer vara en hel del i butiken och hjälpa till kommer jag fortfarande att få vara och förhoppningsvis känna mig mammaledig och komma och gå som jag vill.... lite så.....=)
Jag har sagt till Peter att han ska tvinga mig att vara ledig och slappna av. Jag har så svårt att släppa allt som har med butiken att göra. Jag har ju jobbat och slitit 6 dagar i veckan i över 10 månader där.

Men jag ska verkligen försöka att låta Peter ta över och känna på hur det är att vara egen..

När jag är hemma nu så vill jag bara umgås med mina vänner, jag vill fika, jag vill städa, bona, tvätta, fixa och dona här hemma.... Och leka MASSA med min älskade lilla Gustav! Underbart!
Jag hade ju massa dagar kvar att ta ut med Gustav. Snacka om att jag haft noll koll och snålat på mina föräldradagar! Fast det var ju bra nu! =)
Kanske till och med har råd att unna mig själv något fint nu till hösten. ;)


1 kommentar:

lisa sa...

Å vad härligt det låter! Det är du verkligen värd! Jag Sally och Annie tänkte komma med fika till dig en dag framöver om vi får! Kanske nästa vecka tisdag eller onsdag förmiddag? Vi har ju en 2års present till Gustav också! Måste han ju få nu! Vart så mkt med bebisar och allt ;) Jag längtar tills din lille plutt kommer!! Inte kloktvad kort det är kvar!