torsdag 18 augusti 2011

Plutt har feber...

Lilleman har inte sovit inatt heller... Bara vrider och vänder och gnyr... Det kändes inte kul att lämna honom på dagis idag när han var så trött och kinkig. Men han hade ingen feber då och han hade ätit frukost. När Peter hämtade honom på dagis idag åkte han direkt hem till mina päron och lämnade av Gustav en sväng. Peter skulle hjälpa mig att städa i butiken. Jag klarar inte av att göra det själv längre! Och det blev jättefint! =)
När vi hämtade Gustav var han jättekinkig, men han kändes inte varm. Det var först när vi kom hem som jag kände att jag tyckte han var varmare än vanligt och tog tempen.... 38 grader... =(
Han fick alvedon i sin välling och nu sover han gott. Han är inte förkyld eller något så det enda jag kan tänka på att detta beror på är en envis kindtand som snart är uppe. Den har varit jättejobbig för Gustav i flera veckor! Men snart är den uppe, som sagt! Får se om det blir dagis imorgon eller om han får vara hemma med pappa Peter.

Idag hade jag faktiskt tänkt att ta det lugnt i butiken, för en gångs skull. Jag ska alltid hitta på så mycket att göra i vanliga fall men nu börjar kroppen säga ifrån. Jag hade laddat med en film och tog med min laptop. Då kommer en hel pall med vinterkläder från Didriksons! Skitkul, självklart! Men egentligen skulle jag tagit det lugnare än vad jag gjorde. Är så väl medveten om att jag gör alldeles för tunga lyft och när sammandragningarna kommer med några minuters mellanrum och gör ont så är det ju faktiskt så att man ska ta det lugnt! Men hur lätt är det när jag än så länge är själv och måste få upp allt snabbt? När jag väl hade packat upp allt och lagt in i systemet, fotat med mera så var kl redan 15.00 och jag hade inte ätit någonting. Jättedumt! Kände mig svimfärdig och svettades som en gris! När jag satte mig gjorde sammandragningarna så ont att tanken slog mig.... Nu ska jag föda barn! Men jag satt ett tag och det lugnade sig lite... Har fortfarande mycket sammandragningar/förvärkar. Vissa gör mer ont än andra. Vissa gör riktigt ont, så man måste stanna upp och tänka på att andas. Men har hört att det ofta är så med andra barnet... Att det gör mer ont, förvärkarna.... Jaja....

Imorgon är det barnbidrag! Fantastiskt! Då blir det en liten fredagsfika med min pappa allt! Har laddat med (skratta inte) Euro Shoppers Cookies! =)
Dom är faktiskt goda och kostar bara 8,90:- Kalasbra ju! Där snackar vi billigt fika! ;)


Inga kommentarer: