lördag 30 juli 2011

Kära mamma... Är det en dröm?

Igår fick min mamma mig att känna känslan av att leva i en dröm. En dröm som ingen verkade väcka mig ifrån. Och idag när jag vaknade så insåg jag att det fortfarande inte var någon dröm. Ingen har än så länge heller nypt mig i armen eller stoppat min hand i ljummet vatten för att få mig att vakna på ett eller annat sätt.

Jag har inte haft några pengar till att köpa nästan någonting till min växande kropp. Jag köpte mig en kjol för ett tag sedan och en klänning.... Annars är det nog inget. Jag har klämt på mig mina små kläder i stl S hittills och känns mig väldigt obekväm. Samma sak med trosor! Rumpan har ju inte riktigt samma storlek nu som när jag blev gravid och ändå har jag haft samma fram tills nu.

Igår tog nämligen min mamma med mig till A6 på eftermiddagen. Min kära mor betalade nämligen min systers barnvagn när hon väntade Hanna. Så hon ville göra "rätt" för sig och ge mig lite med. Det kändes jättekonstigt att själv få stå i provrummet och prova kläder till MIG. När hände det sist? Att jag fick köpa något som var bara till mig. Jag hittade en jättefin ljuslila topp på halva reapriset på Joy. Och efter mycket, mycket provande i alla möjliga butiker fick jag ge mig. Jag ville egentligen inte köpa mammakläder. Men, vad skönt de sitter på min kurviga kropp! På H&M hittade jag massor! Byxor, en topp, en klänning och TROSOR som min rumpa får plats i! Jag köpte mig även ett par fina mammastrumpbyxor som Peter höll på att garva läppen av sig när han såg på mig i morse. Faktisk så illa att han försökte få Gustav att peka på mamma och skratta! Haha! Mina älskade pojkar...

Jag tänkte posera lite sen och lägga ut lite bilder på mina nya kläder. Om jag kommer ihåg...

Sen fick Gustav massa kläder med. Han har dragit väldigt på längden och allt i 92 är för litet. Till och med toppar i 98 går knappt på så nu köpte vi i stl 104... minst! Han fick ett par jeans, ett par svarta byxor, en T-shirt med Toy Story och en stickad fin tröja. Och Peter fick lite snygga "Tischor" ;)

Jag är så tacksam att det tårar sig i ögonen på mig! Tack snälla mamma! Du är en fantastisk människa och mor med det största hjärtat....



Inga kommentarer: