måndag 11 juli 2011

Graviditetskontroll vacka 29

Idag var vi hos barnmorskan på grav-kontrollen för vecka 29. Jag var så vansinnigt spänd på att höra hjärtljuden denna gång! Skulle de vara höga? Eller låga? Vad tror barnmorskan att det blir? Hon hade ju väldigt rätt med Gustav! Både kön, vikt och hårfärg! Hon sa att hon trodde det skulle bli en mörkhårig pojke på 3800 gram! Och när Gustav kom så var han ju då, en pojke, mörkt hår på 3760 gram. Inte så pjåkigt gissat av henne......

Men efter dagens kontroll vet vi inget! Det går inte ens gissa för hjärtljuden låg på så mycket medel som går! =)
Magkänslan säger att det blir en pojke faktiskt. Jag vill veta! Jag kan knappt vänta tills värkarna drar igång så man kan få känna att man lever! HAHA! Ska bli kul! På riktigt! Folk tror väl att jag är knäpp nu, men jag längtar till förlossningen. Visst gör det ont..... Men det är ju så spännande! Känslan efter allt man går igenom innan man får upp sitt barn på bröstet går ju inte att beskriva med ord. "Tjena! Kom du ut där?!!"

Nä.... Jag längtar! Men epiduralen är ett måste! Jag har redan upplevt nästan en hel förlossning utan då jag fick den när jag var öppen 9 cm och när de var dags att krysta stänger de ju av den. Så jag vet hur det känns!

Imorgon är det 29 fullgångna veckor och jag går in i vecka 30... 30 (!!!??) Gaaah!



Så här ser det ut med bebis nr 2:
S/F-mått 28 cm
Hjärtslag: 140


Med Gustav i samma vecka var det så här:
S/F-mått 29 cm
Hjärtslag: 132

Inga kommentarer: