fredag 1 juli 2011

Höggravid!

Är nu i vecka 28 och inne i den sista tredjedelen av graviditeten. Officiellt höggravid!
När det har varit så varmt de senaste dagarna har jag nog gått med vattenflaskan i handen nonstop, känns det som. Har nog kissat var 10:e minut! Jag har ätit mycket frukt, speciellt jordgubbar... Mmmmm, vad gott det är! Jag har inte fått i mig så mycket mat i värmen och detta har resulterat i att jag har gått ner 1 kg. Jag mår bra i kroppen. Ingen foglossning eller ryggvärk de senaste dagarna vilket är superskönt! Jag mår bara toppen nu och ser gladeligen fram emot 2 veckor semester med min lilla familj.



Information om bebisen:
I vecka 28 är medelkroppslängden på bebisen 38 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1200 gram. Huvudets omkrets är 27 cm.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken fin mage du har Sara! :) Är sååå nyfiken på vem det är därinne! Tror du det blir en tjej? :) Puss

lisa sa...

Håller med! du är jättefin!! Kan du inte lägga ut en jämförelsebild med Gustav om du har på magarna? Är med nyfiken :) hihi! Jag vågar inte gissa för jag brukar alltid ha fel, vad tror du det är för en plutt? Hoppas du har det okej i värmen! Idag har jag "bara" 25grader i butiken :S! Pusss

Frida sa...

oj oj växer så de knakar! klapp på magen :)