torsdag 28 juli 2011

Ett långt inlägg om massa saker!

Yes! Här kommer ett låångt inlägg med massa blandade godsaker som hänt de senaste dagarna!

Kan börja med att berätta att mina älskade föräldrar kom hem från sin semester natten mellan söndag och måndag och redan kl 10 på måndagen var det fikadax för oss alla hos kära syster Frida. Mycket trevligt! Gustav och Hanna fick varsin badcape! Hannas var rosa med Hello Kitty och Gustav fick en som var en haj med fenor och allt. Jättesöt! Den är nu ikväll invigd efter ett härligt bubbelbad som för första gången på många veckor gick rätt bra. Han har varit helt omöjlig att både bada och duscha på sista veckorna. Han har verkligen gallskrikit! Men nu gick det bra.... Tack och lov!


Vår nybadade haj som gav både mig och Peter ett gott skratt när han gick runt här hemma!


Sen kan jag fortsätta om vår näst intill hemska kväll på Anna Gretas (!!) :
Peter sa upp sig i tisdags så detta skulle ju firas såklart! Jag, Peter, Gustav, mamma och pappa åkte in till stan för att äta på Soya egentligen. Men när vi kom dit var det stängt! =(
Då bestämde vi oss för att åka till den underbara lilla restaurangen Anna Gretas för att äta världens godaste Tapas! När vi kom dit var det INGEN som informerade oss om att det var lång väntetid. Vi kom dit vid 19. Vid 21 fick vi vår mat!! Vi väntade i 2 timmar på att få vår mat. Under den tiden hann pappa gå in och fråga ifall vår mat var på väg. Mamma hann fråga efter vår mat. Jag hann kissa 2 gånger. Vi hann börja frysa allihopa. Gustav kunde vi underhålla i ungefär 1 timme sen gick min kära mor över på andra sidan gatan till ett gatukök och köpte en hamburgare till honom! Så illa var det! Men! När vi väl fick vår mat så var det som vanligt... Galet gott! Plus att de erbjöd oss en varsin dessert som kompensation för att vi fick vänta så länge. Och då rann all ilska av en och vi kunde njuta av maten och en underbart dessert! Slutet gott, allting gott! Serveringspersonalen gjorde oss till mycket nöjda kunder efter mycket om och men! Vi kommer tillbaka....

Promenaderna:
Som jag har berättat innan har jag haft väldiga problem med att gå promenader. Men igår kunde jag gå hela vägen till Ica och tillbaka utan att få de där hemska huggen i magen. Dock var det alldeles för varmt för en höggravid att gå just då. Jag svettades skitmycket och kände mig svimfärdig! Min snälla syster och lilla Hanna var med mig som tur var. Vi invigde också den nya syskonvagnen. =)



En öm punkt på magen:
Den senaste veckan har jag haft en väldigt öm punkt på magen. Det känns ungefär som ett blåmärke, ett stort blåmärke precis ovanför naveln. Det gör mest ont när jag trycker på den men även när jag skrattar eller lyfter saker. Googlade på detta och många hade skrivit att de hade haft samma problem och att de var växtvärk i livmodern. Men det gör så ont! Ska be barnmorskan kolla upp det på kontrollen nästa vecka. Sen har jag börjat få mycket mer ont i ryggen nu med. Elände! Men men.... Det är ju inte så länge kvar och jag tycker faktiskt att jag haft en bra graviditet. Jag saknar mest förmågan att kunna böja mig! Haha!

Min butik:
Imorgon jobbar jag sista dagen med sommartiderna 12-16 och på måndag kör vi på som vanligt 11-18. Det känns bra! Det har varit en rent ut sagt pissmånad nu i juli och jag hoppas på att försäljningen kommer igång nu i augusti ordentligt. Som det är nu i butiken så bara vräker det in nyheter, det kommer i princip varje dag ett gäng så jag hinner inte med att packa upp allt innan nästa leverans kommer. Men det är så roligt! Höstkollektionen är den bästa på hela året. Och fast att vi än så länge bara är i juli så känner man det här suget efter mysiga och murriga plagg att hänga i garderoben. Gå gärna in på butiksbloggen och titta. Det har kommit massa fint och mycket, MYCKET mer är på väg!
www.gustavochlillan.blogspot.com.

Och bor du inte här i närheten så släng iväg ett mail till mig (info hittar du på butiksbloggen) om du hittar något intressant så kan jag skicka varorna med posten! =)

Trevlig hämtning på dagis:
Min lilla Gustav har inte alls tyckt att det har varit roligt när man kommer för att hämta honom på dagis. Man har nästan fått släpa honom därifrån. Men denna veckan har det totalvänt och han kommer springandes till en och skriker: "Mamma, mamma!" Det verkligen värmer mig i hjärtat. Och så hinner vi knappt säga "Hejdå" innan han drar mig i handen och säger "Åk..åk..."
= Att han vill åka hem. Idag när vi kom hem skar jag upp lite vattenmelon. Något som både jag och Gustav är tokiga i! Jag var tvungen att jobba hemifrån och Gustav tittade på Chuggington. Han är verkligen helt tokig i de där filmerna och har nu lärt sig namnen på många av tågen. =)
Efter det lagade vi mat och sen gick hela lilla familjen ut i trädgården.
Morfar har nämligen fixat Gustavs sandlåda!
Så nu leker han som en galning därute. Men när pappa Peter körde igång gräsklipparen tog det över och Gustav ville också vara med och klippa! Kolla in filmen! HAHA!



1 kommentar:

lisa sa...

Hahaha! Det var den sötaste film jag sett! Vad rolig han är som är så noga med att stänga av och sätta på gräsklipparen ;) Ang den ömma punkten i magen, så hade jag med ett tag i slutet och barnmorskan sa att det kunde vara så att om bebis ligger "på samma plats" nu när det börjar bli trångt (som Sally gjorde) så kan man få som blåmärken "inuti" liksom för att man får sparkarna och buffarna på samma ställe! Hoppas vi syns hos Sandra och Markus på torsdag! <3