torsdag 7 juli 2011

2-årskalas i huvudet!

Här planeras det 2-årskalas för fullt! Jag är ju sån här att efter vi har haft kalas.... Varje gång! Så lovar jag mig själv att sluta ställa så höga krav på mig själv. Jag blir mest bara stressad av allt planerande och bakande. När Gustav fyllde 1 ställde jag till med en himla massa! Det var nybakade blåbärsbullar med vaniljkräm doppade i strösocker (som jag envisades med att baka samma dag för att de skulle vara nybakta och skitgoa, som de också var!) Sen bakade jag stooora cookies med dumle i, kokostoppar med lime doppade i apelsinchoklad OCH morotskaka-cupcakes med limefrosting. Efter detta hade jag gjort en megastor tårta med massa olika dekorationer i form av tåg och ballonger och chokladbokstäver mm! Ingen orkade smaka på allt och jag hade hur mycket som helst över. Och jag tror faktiskt att jag grät efter kalaset när alla spänningar släppte.

I år.... blir det kalas..... fast ett lagom kalas... Istället för att baka massa ska jag bjuda på en smidigt middag. Efter det blir det en liten kaka till kaffet och tårta. Lagom helt enkelt! Utan stora krav på mig själv! Det kommer bli toppen och det känns bra!

2 kommentarer:

lisa sa...

Låter mycket klokt!! När ska du ha kalaset? Vi är ju några stycken som ska ses på söndag..kan du vara med då? Vi hittar nog på något på torsdag också skulle jag tro!! pussss

Sara Eklöf sa...

Kalaset är på lördag, men Peters mamma fyller på söndagen så då ska vi fira henne. Någon tid vet jag inte när det blir.. Men på torsdag vill jag gärna vara med! =)