söndag 17 juli 2011

Husbils-semester, höggravid med en 2-åring...



Ja, hur gick det denna gången då? Vi har nu tältat, gick inte! Vi har campat med husvagn, gick bättre än tältandet med inte bra. Och nu har Peters kära föräldrar köpt en supermysig husbil som vi fick äran att åka ut en sväng med först! Och jag tycker det har gått så bra! Gustav älskade att sitta i husbilen och åka. Vi spände fast barnstolen bakom förarsätet så jag hade lätt för att underhålla Gustav då han var vaken. Han sov mestadels visserligen. Vi började med att åka till Ullared..... Nähää?!! HAHA! Vi var bara inne typ 2 timmar, men vi hann hitta en hel del ändå. Leksaker till Gustav, gott & blandat till företaget, bebisgrejer med mera. Vi kom dit sent och tänkte testa på Ullareds camping. Det visade sig dock att det var helt fullt så vi körde vidare till Falkenberg. Typiskt var att klockan hann slå 22 innan vi var där och ALLA campingar hade stängt! Vi googlade på alla campingar och ringde runt men inga hade öppet. Så vi ställde oss på en ställplats för husbilar som visade sig inte vara så pjåkigt ändå. Det kostade 100:- och el fick man för 5:- om man hade småpengar då..... vill säga! Vi fick klara oss utan el första natten. Gustav och Peter sov som små grisar medan mamma Sara låg vaken i princip hela natten.

Dagen efter bar det av mot Ängelholm och Råbocka camping. Vädret var inge kul men det störde inte oss. Gustav hade jättekul på campingen och lekte bra med alla andra barn. Vi var nere vid stranden en sväng med. Så mysigt! Gustav sprang runt i sina stövlar och plockade snäckor som han sedan kastade i havet.





Här har vi lilla pärlan! =)

Som ni ser så är vår husbil ganska mycket mindre än de flashiga husbilarna som radade upp sig en efter en i samma länga. Och en mycket rolig sak att minnas om detta är:

Vi hade precis varit och köpt glass och var på väg hem till husbilen. Varje gång vi gick förbi en av de stora husbilarna så pekade Gustav och sa: "Buss!"varje husbil! Ända tills vi kom fram till våran! Då sa han: "Traktor!" Både jag och Peter skrattade så vi grät nästan! När vi berättade detta för farmor och farfar, så frågande vi Gustav vart han hade sovit i natt: Svaret blev: "Traktor!" HAHA! Så gulligt! Värt att minnas från lilla semestern var också att Gustav skrek åt alla hundar: "SITT!" Något som han snappat upp hos farmor och farfar när de har hand om farbrors hund. Hihi...

På vägen hem råkade vi trilla in på Gekås igen.... Jag skulle ju bara byta storlek på en kofta och så råkade vi bara trilla in och gå en liten runda till.... Denna gång bara drygt 1 timma. Men om man är effektiv så hinner en hel del trilla ner i kundvagnen på 1 timma, vill jag lova!

Vi hade 3 st toppendagar i husbilen och det blir flera sådana! =) Underbart!

__________________________________

Imorgon är det åter tillbaka till jobbet! Förra veckan kände jag mig så taggad, konstigt nog. Men nu känns det väl sådär. Det är fortfarande galet tufft med att få allt att gå ihop och jag är lite orolig för hur det ska gå i höst. Men det sista som överger mig skulle vara hoppet. Och det har jag kvar!! Go, go, go!

TIPS! Imorgon börjar HALVA REA-PRISET i butiken så passa på att komma ner och fyyyyynda! =)

Läs gärna mer om min butik på: www.gustavochlillan.blogspot.com

1 kommentar:

Frida sa...

oj du har ju skrivit massa inlägg som jag missat!! börjar med detta!
måste säga att det e ju konstigt att husbil funkade bättre än de andra alternativen, man tänker ju ändå campa som campa?! fast det kanske var att det var en traktor ni bodde i som gjorde det roligare o man ville vara lite lydigare hehe.. ;)