söndag 10 juli 2011

Gustavs 2 års-kalas!


I lördags fyllde vår Gustav 2 år. Detta firades med "frukost" på sängen i form av glass och några Smarties. Jag och Peter gick upp tidigt och sjöng för Gustav.



På morgonen blev det ett litet snabbstäd och till att pynta lite i köket. Peter åkte och köpte jordgubbar till mig så jag kunde göra tårtan jag hade i hjärnan! Jag ville så gärna testa att göra en tvåvåningstårta! I tårtan hade jag krossat jordgubbar tillsammans med grädde, socker och vaniljsocker som jag hade i vartannat lager och det andra lagret blev det vaniljkräm. Runt tårtan spritsade jag chokladgrädde och toppade den med jordgubbar och Smarties. Vilken hit!



Till middag bjöd vi på ris, en god kycklinggryta och sallad.
Mycket enkelt och mycket gott! =)
Efter det blev det paketöppning!
Det var inte så lätt när allt Gustav fick skulle lekas med på en gång. Haha!



Efter att han hade fått en biltranssport-leksak var det inte lätt att få honom att gå ut och kolla på den sista presenten som han skulle få av farmor och farfar. Gustav började storgråta när vi skulle gå ut och visa den då han fick lämna sin leksak inne. Anton gör som vanligt sitt allra bästa med att muntra upp Gustav. Haha!


Den sista presenten visade sig vara en cykel!
Gustav slutade gråta på en gång och hoppade upp på cykeln. Frida och Anton hjälpte Gustav på med skor och hjälm, sen bar det av! =)



Av oss fick Gustav bland annat en radiostyrd bil som visade sig vara mycket populär!



Under tiden som Gustav och pappa Peter körde med den radiostyrda bilen passade jag, Frida, Andreas och sockersöta Hanna på att mysa i gräset.



Gustav fick mycket presenter! Det var ett antal T-shirts och toppar. Sängkläder med Blixten, Lego med Blixten, leksaksbilar, böcker, en cd-spelare, en radiostyrd bil, sandaler och en cykel med mera!



När alla hade åkt hem provade Gustav sina kläder och slappade på baksidan i sitt nya linne. På kvällen gick vi till syster Frida och grillade! Perfekt avslut på en perfekt dag!

Inga kommentarer: