torsdag 7 juli 2011

15 timmar i veckan på dagis

Innan jag öppnade min butik fanns inte på kartan att jag inte skulle vara hemma med mina barn samtidigt när den dagen kom att vi fick 2. Jag ville att Gustav skulle vara hemma med mig och bebisen.... Men nu har jag insett att detta kommer förmodligen inte att gå då jag måste sköta allt pappersarbete, hemsidan (bloggen), omhäng i butiken med mycket mera! Så nu har vi bestämt oss för att ha kvar Gustavs dagisplats och gå ner till 15 h/veckan. Det blir förmodligen 3 dagar i veckan på 5 timmar då. Sen hämtar jag ju självklart honom om jag blir färdig innan.

Min kära mor har förklarat för mig att jag inte är en dålig mamma för detta beslut och att de flesta föräldrar lämnar barnen på dagis några timmar i veckan. Det satt långt inne i mig att ta detta beslut med gott samvete. Jag känner mig så dålig! Men det är inte av lathet vi bestämt oss för detta. Det är ju för Gustavs skull. Hur kul är det för honom att vara i butiken i flera timmar när mamma och pappa jobbar?! Han tycker inte det är kul och leker mer än väl hellre då på dagis en stund.

Inga kommentarer: