torsdag 10 juni 2010

Planerar bröllop

Har suttit jag vet inte hur många timmar nu på 3 dagar och finurlat, skapat, planerat, kommit på nya idéer, vart trött, vart glad... Jag kan fortsätta länge. Det är mycket blandade känslor, men måste säga att det goda övervinner det onda. Det är mycket att tänka på, hålla i och fixa med när man ska planera en bröllopsfest! Men jag känner nu att jag kommit en bra bit på vägen. Ska träffa brudparets föräldrar på lördag kl 17 tillsammans med alla värdparen och då ska vi se vad de tycker om allt jag gjort hittills. Bra, hoppas jag!! =/

Jag har så dåligt samvete för att jag inte har träffat mina vänner på så länge. Speciellt dåligt samvete har jag för att inte Gustav har fått tillfälle att leka med Molly! Men det är såååå mycket nu så jag hinner verkligen inte. Varenda tillfälle jag får att sätta mig här måste jag ta. Men snart lugnar det nog ner sig, hoppas jag. På fredag, imorgon (!) ska jag i alla fall umgås och ha skitkul med alla mina vänner på Helén och Martins inflyttningsfest! TjooHOOO!! Det ska bli så skönt att få en paus från vardagen och som mamma och bara få några timmars skoj utan att tänka på annat.

Igår var jag i stan och träffade alla mina jobbarkompisar. Jag och Gustav åkte först till Emma och Markus och lekte! Gustav och Emma är verkligen bundisar nu! Hon var verkligen till stor hjälp för en trött mamma igår och tog hand om Gustav mest hela kvällen, tror jag. Han satt så gott i hennes knä. Tack Emma för all avlastning! Anledningen till att vi träffades igår var för att gratta min chef till att ha blivit mamma till lilla Mika. En underbart söt liten tjej, måste jag säga. Vi fick både smörgåstårta och äppelpaj med vaniljsås... Mumma! =)

1 kommentar:

SoFiA sa...

Lycka till med alla bröllopsplaner, hoppas du hittar lite tid att slappna av och ha det skönt också.