måndag 7 juni 2010

Husvagnssemester i Halmstad


I bilen på väg till Halmstad:

Här sitter Gustav fullt sysselsatt med att äta på min handkrämstub. Resan ner till Halmstad med husvagnen som vi så snällt fick låna av Familjen Larsson gick ganska bra. Jag och Peter trodde ju att Gustav skulle sova på vägen ner, men inte en minut av sömn i baksätet blev det. Han var vaken hela vägen ner till Halmstad. Jag var tvungen att underhålla honom med allt jag kunde hitta på i 2,5 timmar. =)



Vårt portabla boende på Gullbrannagården:

Vilken camping hamnade vi på om inte på Gullbrannagården! Här har jag spenderat många, måånga somrar själv som barn och självklart ska Gustav få samma härliga semesterupplevelser som jag själv har fått. Visserligen är han lite för liten för att förstå allt än som har med semester att göra. Men han älskar verkligen att vara i husvagnen. Han sov som en stock första natten och andra natten sov han ganska bra med. Vi hade med oss en resesäng till Gustav. Han har skrattat och tjutit hela dagarna av glädje.



På väg till stranden på pappas axlar:

Vädret var ju inte toppen kanske. Det var molnigt hela dagen men vi hade det så mysigt ändå. Och även ifall inte vädret godkände något direkt bad så var det bara ett måste att Gustav skulle få se havet! Gustav var så lycklig när han fick sitta på pappas axlar hela vägen ner till sanden.



Gustav ser havet för första gången
.




"Vart är havet, Gustav?"
"Da"




En så lycklig Gustav vid havet.




Pappa Peter och Gustav på en liten strand promenad.




Gustav hittade såklart allt möjligt spännande i sanden. Bland annat den här snäckan, som förövrigt faktiskt fick följa med hem. =)




Gustav håller hårt i sin fina snäcka.




Sista kvällen innan hemfärd tog hela familjen en promenad. Gustav fick gå med stolta steg med sin lära-gå vagn.

Jag, Peter och Gustav har verkligen haft en helt otrolig liten "minihusvagnssemester" och vi har haft så kul! Vi väckte barnen i oss själva totalt och hoppade som tokar på den stora studsmattan som finns på campingen. Vi skrattade så vi nästan grät! Gustav fick också prova på att studsa lite såklart. Han har gungat och åkt rutschkana och till och med lärt sig att dricka vatten ur en mugg med sugrör när vi åt på McDonalds. (!)

____________________________________________

Väl hemma idag blev det lite stressigt. Fast vi kom hem i ganska bra tid (trodde vi) så var det nätt och jämnt att vi kom i tid till föräldraträffen. Det var jättekul att se alla barn nu som alla närmar sig året. Gustav är yngst, men störst, som vanligt. Alla barnen lekte och hade kul på golvet i biblioteket här i Habo. En stackars man försökte berätta lite om ett par väl utvalda barnböcker men jag tror ingen hade en chans att lyssna på var han sa... =/
Alla hade ju fullt upp med att hålla koll på sina små....


Jaja.... Nu ska jag snart gå och lägga mig och vakna upp till en helt vanlig dag imorgon. Jag vill ha en egen husvagn!!!!

1 kommentar:

Emil sa...

Läckra kort !