tisdag 15 juni 2010

Nu ska det tränas!!

Ja, hörrni! Nu har jag skaffat mig ett medlemskort på Atlantis SPA. Jag har även faktiskt tagit mig dit alldeles själv, efter typ 2 timmar av ångest för att jag skulle bli tvungen att ta mig dit själv... ;(
Jag är ju så sällskapssjuk! Men dit kom jag i alla fall. Jag var fullt bestämd att springa 5 km nonstop på rullbandet! Detta gick ju självklart inte vägen! Vem är så dum och sätter ett sånt mål första träningen? Jo, Jag! Men men, jag sprang 3 km i 9,2 km/h. Efter dessa 3 km höll jag verkligen på att svimma, men gick ändå 1 km till i rask takt. Sen började svetten verkligen droppa ur hårtopparna och jag bestämde mig för att jag varit duktig nog idag. Med en svett-backslick, skakiga, dock stolt ben lyckades jag nätt och jämt ta mig till bilen och åkte hem.

Nästa vecka kör mina pump-pass igång! Det blir Bodypump tillsammans med min mamma minst 2 ggr i veckan! Plus konditionsträning på det.... Ska bli spännande att se om jag kan lyckas gå ner mina förbaskade 3 kilo som jag kämpat med så länge! HUUUH!!!

Imorgon ska jag till stadsparken med jobbet. Vi ska spela minigolf och äta Palace Atena pic-nick! =)

5 kommentarer:

Sandra sa...

Åh jag är också supersugen på att börja träna! Så fort vi flyttat till Habo gör jag er sällskap på både löpbandet och passen! :)

Frida sa...

Du kommer nog gå upp i vikt Sara för muskler väger mer än fett :D Men slimmad blir man ju!

Anonym sa...

Nu måste jag bara göra ett litet inlägg i debatten. Det är bara en myt att muskler väger mer än fett:)
Men trevligt Sara att du kommit igång igen. Du kanske har mer tur än mej att få med morsan till gymmet. Hoppas det!

Karin sa...

Skriver du anonymt, Gittan???

Gittan sa...

Glömde att få med namnet. Haha kul att du fattade att det var jag. Men vem annars kan det vara som tjatar ;))