tisdag 29 juni 2010

Livet är underbart!

Ja, just nu tycker jag verkligen att livet är underbart! Underbart väder, en underbar man och en underbar son. Underbara vänner, underbar familj och underbara grill!!

Har grillat inte mindre än 4 dagar i rad nu och det är ju så gott! Klippte gräset idag med, vilket träningspass det är! Svetten bara rann på mig! Kunde inte med att kratta klart efter mig då alla flugor trodde jag var en kobajs eller något! Jag var ju rätt äcklig och svettig så.... Jag förstår om de ville slicka lite på mig med deras små flugtungor. Haha! Har flugor tungor förresten??

Gustav stod och skrek och hoppade av lycka uppe på soldäcket när han såg mamma klippa gräset! Han är sååå härlig, min lilla kille! Han gör mig så glad! Han är så söt när han går.... En riktig bebisgång... hihi.....

Han är så duktig med. Innan idag satt han och lekte med byggklossar hos min mamma och pappa. Han la 4 klossar på varandra så det blev ett litet torn. Han är jätteduktig på att bygga och balansera saker. Plutt!!

__________________________________________

Idag har Peter namnsdag! Vanligtvis brukar vi inte fira namnsdagar... Men just idag var jag nog lite extra kär i honom.... Jag åkte och köpte 2 st par Frank Dandy kalsonger, 2 trisslotter, ett gulligt hjärta och en stor fin bukett med blommor till honom med en stor rosett och ett gulligt kort i. Jag fixade även till en god grillmiddag i form av råstekt färskpotatis med dill och rosmarin-flingsalt, marinerade majskolvar och marinerad kotlett med bearneisesås. Det var jättegott!



Detta fina var det första Peter fick se på bordet när han kom hem från jobbet idag.




3 kommentarer:

Emil sa...

Usch vad du skämmer bort han!! ;)

Linda sa...

Gulligt!!

Sandra sa...

Va gulligt! Tummen upp för lite extra kärlek i vardagen! :)