onsdag 14 december 2011

Vad gör man med en ful gammal T-shirt?

Jo, man gör den till det mest minnesvärda plagg i hela klädsamlingen som ska sparas på vinden till barnen blir stora och vi själv blir gamla och kan tänka tillbaka, minnas, glädjas åt den.... Kanske fäller man till och med en tår när man råkar hitta den här om 40 år i en låda någonstans... Tänk!


En T-shirt som en gång var vit och är nu väldigt ful med fläckar som inte går bort.
Gustav tyckte detta var jättekul när jag hittade en låda med textilpennor som jag inte visste att jag hade. Den "vita" T-shirtens liv har många gånger hängt i en skör tråd, men alltid lyckats hamna i garderoben istället för en påse där vi samlar allt som är för litet och urtvättat. Jag slänger ju aldrig kläder utan jag tänker att de alltid kan göra någon annan glad fast de är urtvättade med fläckar som inte går bort. Jag lämnar alltid in till välgörenhet. Det borde alla göra.


Ja.... Så här fin blev Gustavs T-shirt!
Han målade och målade och tillslut kom det: "Mer bil!"
Det är något Gustav säger ungefär 247 gånger varje gång vi ska måla.... "Mer bil.... mer bil"
Man kan måla hur många bilar som helst, sen byter han och vill att alla bilar ska ha en vagn! Och då låter det...: "Mer yang!...... mer yang, mer yang!"
Man kan måla hur många vagnar som helst. Och det här med hästkrafter i stackars bilmotorn som inte klarar av att dra hur många vagnar som helst är inte så lätt att förklara för en 2-åring... Så det blir många vagnar!


Och just detta vill jag minnas när jag ser tillbaka på denna vackra T-shirt. "Mer bil" och "Mer yang"..... Det vill jag minnas..... Sötaste lilla Gustav.....

2 kommentarer:

Julia sa...

Va smart!! :)
Tänk vad inspirerad han blivit nu så när han hittar en penna nån gång så börjar han måla på alla sina kläder :) hihi!!

Anonym sa...

Väggmålningar nästa ;p

Moster