söndag 11 december 2011

Designa egna barnkläder?

Jag har länge funderat på att designa egna kläder till barn och ha ett eget märke. Det hade ju varit hur kul som helst att få skapa kläder från sin egna idé till verklighet. Det tar säkert hur mycket tid som helst också så i nuläget är ju detta tyvärr inte aktuellt då min familj och barn självklart intar första parkett. Men jag har hittat ett svensk företag i Asien som jobbar med både små och stora företag som vill producera själva. Men vad vill jag skapa, undrar ni säkert.... Detta är ju än så länge bara en dröm och långt ifrån verkligheten men:

Jag vill skapa barnkläder som stavas FÄRG, FÄRG, FÄRG! Och då menar jag regngsrger! De ska helst vara tillverkade i tjock och go ekologisk bomull och vara sköna, lekvänliga och färgglada. Jag tycker att det är så svårt att hitta fina färgglada kläder, speciellt till killar. Vem säger att en liten kille inte kan ha en rosa tröja med en traktor på? Den måste ju inte vara blå, eller? Mina kläder ska skapas med starka kontraster! Åh, vad kul det hade varit att få skapa något som man verkligen saknar på marknaden.

Som inköpare av olika klädmärken till min egna butik så kan jag säga att det är svårt att hitta riktigt färgglada kläder. Visst finns det vissa plagg som sticker ut, men dessa kläder är mest anpassade för flickor. Mina egna favoriter i klädväg är Geggamoja, Maxomorra & Villervalla.

Är det någon som känner som jag? Mer färg på barnkläder, speciellt till killar??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig. Går och handlar på flickavdelningen när man kan för att få någon annan färg än blått och grönt men det går ju inte köpa tröjor med puffärm och rosett på bara för att man vill ha färg dock :)
MER FÄRG TILL GRABBARNA!!!
Kram till dig Sara från mig Sandra L

Lisa sa...

JA TACK!!! En traktor på rosa tröja hade Sally också viljat ha! Vi kanske ska göra en kampanj och skapa en tröja med en monsterobot och dock som leker ihop på en tröja ;) Eller sitter och håller varandra i handen! Jag har tusen ideér så när det blir allvar är det bara att höra av sig hihi :D

Sara Eklöf sa...

Fantastiskt roligt att veta vem man kan vända sig till om det blir allvar!! =)

Sandra sa...

Låter väldigt intressant! :) Jag kommer också gärna med galna idéer på unisex kläder! :D