söndag 4 december 2011

Kalas & IKEA-mys

Imorgon fyller min underbara systerdotter 1 år, så idag ska vi på kalas! Hanna är en fantastisk liten tjej som skrattar bara man tittar på henne! Gounge! =)

Innan kalaset står det jobb på schemat. Vi har ju extraöppet nu i december! Så på lördagar har vi öppet 10-15 och söndagar 10-13. Igår kändes det att folk hade börjat tänka på julklapparna. Jättekul med lite mer folk i butiken!

Just nu sitter jag och Gustav och tittar på Pettson & Findus. Det drar en verkligen tillbaka till barndomen. Vanligtvis brukar Peter gå upp med Gustav på morgonen men igår och idag har jag gjort det.... Pappa Peter förtjänar gott och väl sovmorgon på helgen! Skruttan brukar ju för det mesta sova med. Är dock inte van att gå upp så här tidigt... Så igår började jag dagen med inte mindre än 3 koppar kaffe, sen blev det 2 koppar kaffe i butiken, 1 kopp när jag kom hem och sen en Latte på IKEA. Vad gott de var med en Latte med hasselnötssmak! Och vad jag skakade i händerna! Haha! Koffeinöverdosen slog till! Men vad jag njöt av denna Latte... Det är säkert ett år sedan jag sist unnade mig en sådan sist. Vi var där med barnen och bara gick och mös på IKEA och kollade ut lite nya hyllor till nya lokalen. Kommer bli kanon!

Nu längtar jag otroligt mycket efter lite snö & julkänsla! Och jag längtar så till flytten in i nya lokalen så jag blir galen! Det ska bli så kul!

Inga kommentarer: