onsdag 14 december 2011

Luciafirande



När vi var små åkte vi alltid till min mormor och morfar och var fint uppklädda till Lucior, tärnor och tomtar. Vi sjöng och åt pepparkakor. =) Och trots att de bodde 10 mil härifrån så åkte vi så tidigt så de aldrig hade hunnit gå upp ur sängen.
Nu finns inte längre min mormor och morfar kvar i livet, så jag och min syster bestämde oss för att gå upp tidigt som tusan och föra traditionen vidare.
Det var minst sagt väldigt uppskattat!
Gustav var pepparkaksgubbe, lilla Rebecka var tärna, Hanna var Lucia, Peter var tomte, Andreas och Frida var tärnor och jag själv..... Jag var stjärngosse! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tidigt som tusan? Vi var där 7:30 o hade restid på 2 min ;)
Puss Frida

Sara Eklöf sa...

Jag var uppe 5:30..... Det är tidigt som tusan!!