torsdag 15 december 2011

Snö??

Ja, vad säger man om dagen?.... Det har vart pissväder! MEN, det bryr sig inte en 2-åring om.... Fantastiska barn! Haha! För just när det började regna som mest idag hade jag precis baltat på Gustav sitt fodrade regnställ, ingen overall, utan ett regnställ (!) 9 dagar kvar till julafton och inte ens overall behövs.... =( Lillfisan packades väl ner i barnvagnen täckt med ett stort regnskydd! Och mamma Sara fick snällt sitta och leka i SANDLÅDAN (återigen, 9 dagar kvar till jul och vi leker i sandlådan! Man ska ju bygga snögubbar nu och snölyktor....) Sen tog Gustav fram sin gräsklippare och gick runt och klippte gräset.... Behöver jag säga det igen? 9 dagar innan jul!


Ja, har man ingen snö att leka med går det lika bra att klippa gräset mitt i vintertid.


Vad hände med: "Soooov du lilla videung, än så är det vinter?"
Nej, men vi "knoppar om" för vintern kommer ju aldrig!


Väl inne höll vi oss sysselsatta resten av dagen..... =)

Jag är inte bitter! Jag tycker bara att det är så mörkt och trist... Lite lätt pudersnö hade ju piggat upp vem som helst... Och satt fart på julkänslan lite... Jag tror kanske till och med att julgranen åker upp i helgen kanske... Hoppas att tid och ork finns!

Imorgon blir en fantastisk dag! Jag ska åka iväg och träffa mina tjejor i stan! Så trevligt!!!!

Inga kommentarer: