torsdag 8 december 2011

Flytt hemmet!

Min dag:

Jag vaknade innan kl 6 av Gustav som kommer in i vårt sovrum och är ledsen... Han väcker Rebecka som också blir ledsen. Vi gör mat till lillskruttan och Gustav somnade om i vår säng. Rebecka somnade snabbt efter maten med. Skönt! Jag vaknar återigen vid 9:30 (!!) Rebecka sover fortfarande och Peter & Gustav tittar på bolibompa i vardagsrummet. Så skönt med sovmorgon!
Kl 12 trillar mina vänner in med sina respektive barn och Gustav går i taket på en gång. Jag förstår inte varför han blir så galen, högljudd, bråkig och stökig så fort det kommer någon hit. Det är ju inte särskilt kul och extremt påfrestande för mig då man tyvärr koncentrerar sig mer på att Gustav ska sköta sig istället för att få prata och umgås med sina tjejer... Idag var det extremt mycket bråk och påhitt Gustav hade för sig, tycker jag. Men men.... Ja.... Jag vet inte... Han växer väl upp något gång, antar jag. Det var i vilket fall som helst fantastiskt kul att träffa mina tjejer och bebisarna och Molly. De köpte till och med med sig Tacos som de lagade när de kom! =) Och Ebbas lusselängd var galet god till kaffet! ;)

Efter att vännerna hade åkt vid 3 nångång fortsatte tyvärr Gustav att trotsa och bråka och mamma Saras tålamod tog slut... Jag packade ner barnen i vagnen och gick på en promenad. Gustav somnade... Jag gick med gråten i halsen och var glad för att mörkret började lägga sig så ingen såg... Jag orkade bara inte mer! I alla fall så gick jag mest bara runt och strosade här i krokarna. Jag ville inte gå hem för då vaknar ju Gustav... Tillslut gick jag hem och då vaknade Gustav precis utanför dörren. Vid detta tillfälle hade jag lugnat ner mig och samlat lite ny kraft och fick för mig att göra något kul! Så jag plockade fram den gamla snowracern (över 25 år gammal!) Och drog runt Gustav i den... Han tyckte det var kul.... =)
Vi har ju en kulle utanför huset så jag parkerade Rebecka i vagnen nedanför kullen så åkte jag och Gustav ihop.. Han skrek av glädje och jag med! Jag åkte till och med en gång själv.... Haha! När vi gick in var återigen energin som bortblåst.... Så när Peter kom hem gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare.. Jag flydde hemmet! Jag ville bara bort en liten, liten stund. Jag tog med mig Rebecka och för första gången var jag själv med bara henne.... Vi åkte till min mamma och pappa och umgicks lite, drack kaffe och tittade på TV. Det kändes så bra då jag kunde slappna av på ett annat sätt i och med att jag bara hade lillskruttan att tänka på. Och hon som alltid är så nöjd och belåten för det mesta var tyvärr lite kinkig, bara för det... Men, det var i alla fall skönt! När jag kom hem hade Gustav precis somnat.

Nu blir det till att slappa framför ett vänner-avsnitt med Peterponken! ;)

Imorgon är en ny dag, nya möjligheter....

4 kommentarer:

Jeffovski sa...

Ge mig Gurra.. eller kanske inte ge, låter lite drastiskt, men får ja låna han ;) Känner att vi förstår varandra o ligger på samma nivå....

Emil sa...

Gurra ska få spö ikväll när jag kommer ut till Habo.

Sandra sa...

Ibland får man psykbryt på sina barn, så är det nog bara och då måste man få rymma hemifrån! :) Har hänt både en och två ggr att man önskat man kunde stoppa tillbaka dom samma väg som de kom ut ifrån! Haha! :)

Sara Eklöf sa...

HAHA!!! Så sant!