fredag 16 april 2010

Svar från läkaren

Som bestämt ringde läkaren till mig idag. Jag hade ingen aning om vad han ville säga mig, men det visade sig att blodsvaren hade kommit. Jag har inga kroppsliga fel. Däremot ville han att jag skulle beställa en tid med en annan läkare som jag skulle prata med om min ångest. Efter det samtalet skulle de se om jag möjligtvis behövde prata med någon psykolog eller kurator. Jag? Det känns så knäppt allting!!

Han sa i alla fall att det var väldigt bra att jag hade kontaktat dem så tidigt, för det hade kunnat vara så mycket värre och att sådant här utvecklar sig väldigt snabbt. Han sa att jag ska försöka sluta gå på högvarv hela tiden och att jag måste försöka slappna av... Som jag sagt innan, tror jag...

Nu ska jag i alla fall försöka sluta tänka på hemmet.. Det är ju upp och ner hur mycket man än plockar ändå. Så är det ju med barn i huset och det är bara att leva med det. Jag ska försöka få lite bättre matrutiner på mig själv med. Jag äter ju nästan aldrig någon mat på dagarna. Så det är också en sak jag ska bättra mig på, äta mat och sluta småäta.

Nu ska jag ringa Sandra och Isabelle och se fall de vill leka med mig lite..... =)

Inga kommentarer: