torsdag 29 april 2010

The last song



Japp, så hette filmen vi tittade på igår. Vi var på bio (!!?) Jättemysigt!

Filmen hade fått dålig kritik, bara 1,5 stjärnor så vi förväntade oss en dålig film, men vi gick ju gratis. ;)

Det visade sig var en underbart bra och gripande film. Den handlar om en tonårstjej som motvilligt spenderar en sommar med sin pappa och sin bror. Hon är väldigt arg på sin pappa efter att föräldrarna skiljt sig och gör det inte lätt för honom att ha henne där. Men med tiden hittar de tillbaka till varandra genom musiken. Självklart är filmen kryddat med lite härlig ungdomskärlek!

I hela biosalongen snyftades det ordentligt genom halva sista delen av filmen. Och jag kan ju erkänna att jag fick kämpa för att inte göra detsamma. Om jag hade varit hemma hade jag bölat som en gnu!

Jag rekommenderar varmt att ni ska se denna film.

Inga kommentarer: