onsdag 14 april 2010

Mitt läkarbesök

Jaha... lyder läkarens råd att skriva av mig lite... Detta är mest för min egen skull, så ni vet. Alla som känner mig vet att jag egentligen alltid är en glad och positiv tjej, men jag känner att något är fel. Har dragit detta lasset länge nu och vågade tillslut ringa för att prata med en läkare om min hälsa och min kropp. Det är något som är fel... Ska man börja gråta för att det står disk kvar i köket? Ska man få ont i magen så fort man ska iväg eller göra något? Och detta trycket över bröstet och händerna som skakar, svårt att andas, hjärtklappning som inte är hjärtklappningar utan bara "känns så", paniken..... Huvudvärk och denna fruktansvärda trötthet! Och konstigt nog, trots att jag är så trött, så kan jag inte sova.... (fast i natt sov jag??!)

Har lämnat 7-8 rör med blod som ska analyseras. Får svar nästa vecka. Jag vet inte ens vad de ska kolla, men en sak var i alla fall om jag fått äran att "ärva" mammas blodsjukdom. Det är i så fall något med de röda blodkropparna som inte tar upp järn ordentligt. Inget farligt! Fixas lätt med järntabletter..

Men när jag berättade för läkaren hur jag mådde så sa han att det låter som jag lider av stress och ångest. Jag måste försöka hitta lugnet i mig själv, men det är så svårt! Mamma och Frida har ju tagit Gustav på promenad ibland men istället för att koppla av håller jag på med annat då såsom städning, diskning mm. Jag vet knappt hur jag ska koppla av. Jag kan inte koppla av när det är stökigt!

Men jag ska träna på det..

De ringde från vårdcentralen innan och lämnade ett meddelande på mobilen. Läkaren jag hade varit hos i går vill prata med mig. Ingen aning om vad..... Men han skulle ringa mig på fredag. Sen skulle jag boka in en tid för samtal med en annan läkare om 2 veckor.

En positiv sak i det negativa är att en vän till mig har lidit av exakt samma sak som jag går igenom just nu. Vågar inte nämna vid namn... Det var jobbigt men hon tog sig sakta men säkert sig igenom det och idag mår hon bra igen.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Jag hoppas du vet att jag finns här om du behöver prata av dig. Nu får du allt ta tid till att ta hand om dig själv och passa på att bara göra INGENTING när Gustav sover på dagarna. Disk och städning är inte det viktiga här i livet och man brukar ju säga att de lyckliga hemmen är de med dammråttor i hörnen!

Hoppas att allt löser sig till det bästa min vän! PUSS!

Anonym sa...

Lilla Gulliga Sara, önskar att Du ska må bra...och att Du ska få slippa känna stress i både kropp och själ...
*Kramar om Dej*
/Kerstin (din mors kompis som Du ibland skriver bus med på msn...)

ebba sa...

gumman, du ska veta att jag tänker på dig. puss =)

Lisa sa...

Fina du! Jag tänker också på dig! Vad bra att du ringt och kollat upp och försök ta hand om dig själv så som du tar hand om alla andra! pussss <3