onsdag 21 april 2010

Söndrig kamera och sömnlösa nätter mm

Min kamera har gått sönder.... Min fina digitala systemkamera.... =(
Det är helt suddigt när man tittar i "det lilla hålet", men konstigt nog så blir bilderna bra.. Hmm... Någon som vet vad felet är? Går det laga? Eller är det så att börja spara till en ny? De är ju inte gratis....

Gustav har knappt sovit någonting inatt... inte natten innan det heller... och inte natten innan det... Sandra berättade för mig att det är en fas han går igenom. Alla barn går igenom den mellan ca 8-10 månaders ålder. De sover dåligt, äter dåligt och blir klängiga och extra sällskapssjuka. Precis som lille plutt nu. Det går knappt få honom att somna och när man väl lyckas så vaknar han inom kort och så fortsätter det. Men med lite välbehövd sömn på dagarna för en trött mamma och bättre matvanor så går det ganska bra faktiskt. Och allt med min ångest känns bättre. Nu när jag vet vad det är och vad det handlar om är det lättare att hantera. Visst.. jag brister ut i gråt ibland men har klarat mig hela dagen idag och igår. =)

Dagen idag har jag spenderat med Sandra och Molly, våra underbara vänner. Vi besökte först Öppna förskolan här i Habo för lite sång, fika och lek sen bar det hem till oss. Jag riggade upp en liten baby-fotostudio där tanken var att Molly skulle sitta i rampljuset för sin 1-årsfotografering. Men detta var ju lättare sagt än gjort med en liten tjej som självklart inte ville sitta still när det fanns så mycker annat skoj att leka med. Men till slut, när både jag och Sandra var nära att ge upp, så började Sandra sjunga Imse vimse spindel som blev en succé! Molly skrattade och satt still och vi fick till ett par toppenbilder. Fick låna Sandras nya kamera till fotograferingen, mycket fin kamera. ;)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Är precis färdig med redigeringen av alla bilderna. Du är verkligen en duktig fotograf! Det blev flera stycken fina bilder! :)

Tack för hjälpen min underbara vän!

Puss

Sara Eklöf sa...

Jaaa!! Vad roligt!!!!

=)

PUSS!!

Viktor Ekblom sa...

Ring till Scandinavian Photo å prata med dem, låter som att det är någon spegel till ocularen som har hamnat lite snett kanske. Men ring å kolla med dem. :)