torsdag 10 november 2011

Sjukstugan!

Vi kan för tillfället kalla vårt lilla hus för sjukstugan då både jag, Rebecka och Gustav är mer eller mindre sjuka. Gustav är en gnutta snorig, men inte alls så farligt. Rebecka är förkyld och jag är förkyld och har ont i halsen och huvudet. Peter har än så länge klarat sig....

Det är något av det värsta jag vet, när barnen är sjuka. Jag hatar verkligen att se när de har svårt att andas, är ledsna och bara mår dåligt. Det gör ont i mig! Och värre blir det när man själv är sjuk samtidigt. Ingen ork till någonting! Jag satt uppe med Rebecka till kl 2 inatt. Sen orkade jag inte mer och Peter fick ta över till kl 4 men hon kunde inte komma till ro. Då gick vi upp med henne båda två och hamnade med varsin banan i handen framför ett avsnitt av Supernanny! Efter en stund somnade Rebecka äntligen mot mitt bröst och jag lyfte försiktigt över henne i sängen och hon sov till 8 ungefär. Så idag har det varit tufft för en extremt trött och hängig mamma här hemma med en trött liten bebis och en galen 2-åring som gör ALLT för att bråka och testa gränser.

Nu ska jag försöka slappna av lite framför TV:n faktiskt.... Gustav ska snart nattas och skruttan lär väl vara vaken ett tag till.... Natt natt.....

Inga kommentarer: