torsdag 17 november 2011

Lättat på trycket...

Idag åkte vi iväg hela familjen för ett BVC-besök. Vi skulle vara där 10.30 och tanken var att jag skulle jobba idag efter vägning och mätning av Rebecka. Men det slutade ändå med att Peter åkte och jag och barnen stannade kvar när hon frågade hur jag mådde. Det är nämligen så att när barnet är 6 veckor erbjuds alla mammor ett samtal om hur man mår. Och detta samtalet blev av på en gång. Vi pratade i 2 timmar och vi kunde nog ha fortsatt hela dagen om tid fanns. Det är mycket som snurrar runt i min hjärna nu. Jag måste försöka lägga krutet nu på mig, mina barn och min familj. Saker som hör mig till.... När jag öppnade upp mig om vad som händer runt omkring mig i livet nu så sa hon att hon förstår varför inte min amning fungerar.... Jag är ingen person som stänger inne mina problem eller när jag är ledsen. Mår jag dåligt så pratar jag om det med Peter, min familj och mina vänner. Jag är så tacksam för att jag har en sådan underbar familj, fantastiska syskon och vänner jag kan vända mig till.

"Lillskruttan" väger nu 5020 gram och är 57,5 cm lång!

Efter samtalet åkte jag ner till butiken och bytte av Peter. Vanligtvis brukar jag bara jobba några timmar men idag sprang tiden iväg och det var jag som stängde. Jag älskar verkligen mitt jobb! Jag älskar att betjäna och hjälpa mina kunder. Alla är så trevliga! =)
Dock saknar jag julkänslan... Både i butiken och hemma.... Är det någon mer som saknar julkänslan? Det känns ju som det är vår ute! Så idag satte jag upp en adventsstjärna i fönstret i butiken och nu tänker jag se om jag kan leta fram lite julmusik! Hihi!
Nu ska julkänslan fram! Det är ju bara 5 veckor kvar till Julafton! 5 veckor bara!
Mjuka julklappar hittar ni ju hos Gustav & Lillan så klart! ;)

Och glöm för sjutton inte att kolla in de nya Geggamojaklänningarna som kom idag! ÅÅHH, de är så fina!

Imorgon händer det grejer med, vill jag lova! BIG THINGS är på G! Ryktet går redan på byn här har jag hört... hihi.... Och ja.... Det är sant! Woohoo! Men jag går inte ut med något förrän det är färdigt! Imorgon alltså! ;)

Ha en trevlig kväll allesammans! Det ska jag ha! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

snart.. http://slottshagskyrkan.se/blogg/wp-content/uploads/2008/11/advent.jpg

Ebba sa...

jaha hemlisar sara! då MÅSTE du berätta imorn för alla flickor hos sandra. ta hand om dig, kram =)