tisdag 29 november 2011

En liten maffe? =)

När jag var liten var jag en riktigt maffig tjej! Därav blev jag kallad för lilla "Maffe" av min kära mor och far... Men bara tills Frida, min storasyster började ropa på mig i lekparken: "MAAAAFFE! Det är maaaat!" Typ så.... Haha! I alla fall.... Tror nog kanske att lilla Rebecka blir en liten maffe med. Hon börjar bli så där riktig go om kinderna. =)


Jag antar att jag bjuder på denna gräsliga bild av mig och Frida i badet... Ni kan väl själva gissa vem som är jag.... Maffe....

På tal om vikt och bulligheter, så tänkte jag själv nu försöka ta tag i mina envisa mammakilon! Med Gustav bara rann ALLT av på 5 veckor, 20 kg bara försvann! Men nu gick jag upp ytterligare några kilon mer denna gång och det är svårt att bli av med de sista kilona. Jag har 6 kg kvar som jag nu ska kämpa mig av med! Jag vill bara komma i mina kläder igen! Man kan ju inte gå och köpa nya kläder bara för att man bär på några extrakilon. Då är det billigare att gå ner dem istället! Så nu blir det extra snabba och långa barnvagnspromenader. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha......mina sötkorvar!