måndag 21 november 2011

Jag vill flytta!

Sedan Rebecka föddes känner både jag och Peter att det är tråångt i vårt hus! Det är alltid stökigt och tvättmaskinen går på högvarv. Vi har ingen tvättstuga så tvättstället står i hallen för jämnan! (Inte kul!) Lakan hängs över dörrar för att torka.... Det finns inget slut... Och jag vill inget mer än att Gustav och Rebecka får ett varsitt rum. Och jag vill ha en tvättstuga! Jag trodde att vi skulle kunna hålla ut, men jag får panik på detta hem! Jag vill flytta!

Det är omöjligt att få lån som egen företagare.. Vi har hittat ett hus vi gillar och vi vill verkligen ha det. Det är ungefär samma utgångspris på det huset som vårt hus är värderat till så med lite tur kan det gå jämnt ut. Om ingen annan lägger bud på det, vill säga. För om ingen annan budar på huset kan vi skriva i kontraktet att vi köper huset under förutsättningar att vi får sålt på det vi har först. Om säljaren går med på ett sådant här avtal och om banken ger grönt ljus, så kan vi flytta in i det. Men hur stor är chansen?? Jag trodde mäklaren skulle ringa idag, men än så länge får vi gå runt och vara nervösa....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas de går som ni önskar :)
Annars är de ju plusgrader ute o ni har tvättvinda ;),//Frida