söndag 18 oktober 2009

En underbar dag!

Igår lämnade jag Gustav hemma hos sin far och åkte till stan med syster Frida. Det var första gången jag lämnade Gustav en längre tid, 6 timmar i alla fall, om det nu räknas som en längre tid. Haha! Det var helt underbart att komma iväg! Först gick vi en sväng på torget, men det fanns inte så mycket där att titta på. Så ganska så snart så vandrade vi vidare mot city. Frida hittade en jätteläcker jacka och en finfin kofta. Jag lyckades hitta lite tyg till dreggeldukarna jag ska sy till Gustav. Men jag hittade inga roliga pojkiga tyger så det blev enfärgad svart och grön. Köpte faktiskt ett fint blommigt och ett randigt tyg med så jag kan sy några till små bebistjejer med, kan lägga ut dom på tradera och få några kronor kanske... =)
Pyjamas med fot har jag ju letat efter i veckor! Och fortfarande finns inga så nu har jag gett upp. Jag köpte 2 superfina pyjamasar på Lindex, utan fot då. Och en tuff skjorta till Gustav som han ska få ha på sig på barnvälsignelsen. En svart body med Mumin på blev det också...
Sen köpte jag lite grejer på Hobbyglädje så jag kan göra lite mer smycken. =)

Tur att man har ett sparkonto att "låna" ifrån!
Haha!

1 kommentar:

Frida sa...

Vi missade en tygaffär på smedjegatan.. Tycker de va mysigt också :-)