torsdag 8 oktober 2009

En dag på stan!

Jag och Peter har nu för första gången lämnat Gustav hos mormor för lite egen tid på stan. Vi åkte först till EKO och skulle köpa färg och tillbehör till Gustavs nya rum. Vi hittade oxå ett nytt blöjmärke (BAMBO, har jag för mig att de hette) som kostade 40:- minde än andra blöjor. Spännande att se hur de funkar! Toppen om de skulle vara bra då blöjor går åt som smör i solsken!

Sedan bar det av till IKEA för lite mat i magen. Helt otroligt att både jag och Peter blev mätta och belåtna med kaffe på maten för bara 32 kr! Köpte oxå lite förvaringslådor att lägga alla Gustavs mössor, vantar, raggisar mm i. Till oss också för den delen... Jag har ju lite scarfs och halsdukar med, typ 100! (Kanske ska lägga ut några på Tradera?) Haha!
Nä, men vi har satt upp en lackhylla i hallen och det är där på de nya vita förvaringslådorna nu står namnade och prydligt uppradade, fulla med bomulls-gos till vintern!

Vi avslutade med en tripp nere i Jönköping city där jag sprang in på Polarn och Pyret och var fast besluten att köpa en jättefin pyjamas till Gustav. Han har ju snart växt ur den här omgången pyjamas vi har här hemma. Men hittade ingen som jag ville ha. Jag vill ju ha med fot på. Så lite besviken vandrade vi vidare från affär till affär. Och jag tror faktiskt nästan vi var i alla affärer med barnkläder UTAN att hitta en pyjamas med FOT!! Varför finns det inga med fot?! Ska kolla vidare på det....

Sen bar det hemmåt då Peter höll på att sakna ihjäl sig efter sin lilla Gustav. Jag saknade ju honom med, men det kändes ändå skönt att vara iväg en liten stund. Väl hemma möttes vi av ett STORT leende från Gustav som hade haft en toppenstund hos mormor!!

Kvällen där avslutades med en kopp kaffe och goda bondkakor som mamma hade bakat. Mums!

Inga kommentarer: