söndag 20 september 2009

Mjölkstockning

Man har ju fått höra att mjölkstockning gör vansinnigt ont, man kan få feber och bli jättedålig. Och nu av egna erfarenheter vet jag att mjölkstockning gör ont "så in i vassen"! (som far min skulle uttrycka det) Fick det för någon dag sen. Det började på dagen (vi var i stan) med att jag fick väldigt ont i tutten, men då trodde jag det bara var för jag inte hade ammat på några timmar och behövde tömma..Gustav sov.. Och han fortsatte sova ett tag till även efter att vi kom hem. Jag hade så himla ont att jag började pumpa ut mjölk för att lätta på trycket. Bara det då att det hjälpte inte! Tillslut hade jag så ont att jag knappt kunde röra mig.. Jag fick lida igenom amningarna, men ändå försöka amma så mycket som möjligt. På kvällen började jag plötsligt frysa. När vi hade gått och lagt oss blev det ännu värre! Jag låg ihopkurad som en boll i sängen och darrade som en asplöv! Kunde inte gå ur sängen! Peter hämtade alvedon till mig och efter ca 30 min kunde jag somna.. Dock vaknade jag efter ett tag i min egen svettpöl! Hade ont i tutten dagen efter med men inte lika ont som dagen innan, tack och lov! Nu är det bra iallafall! VILL BARA SÄGA TILL ALLA MAMMOR SOM AMMAR ATT JAG STARKT REKOMMENDERAR ATT HÅLLA TUTTARNA I TRYGGT OCH VARMT FÖRVAR!

1 kommentar:

Frida sa...

... eller "fy fåglarna va ont de gör"...