tisdag 22 september 2009

Hmm... Inte på topp idag precis. Tänk vad ekonomin påverkar vardagen när den är dålig. Vi klarar oss egentligen ganska bra på det vi har, iallafall hittills. Men när alla bajsräkningar kommer samma månad faller allt. Jag menar... när man har ca 15.000 ihop i månaden och får räkningar på över 16.000! Det håller inte! Tur att man har varandra och så mycket kärlek i hemmet som vi har, det hjälper verkligen. (sparkontot hjälper till lite med)
Nu ska vi gå och handla lite på Ica, samt hämta ut Me and I kläderna som har kommit! (hmm... undrar var alla bajsräkningar kommer ifrån?)
Sen ska jag och Peter sätta oss ner och skriva lite arbetsansökningar. Puss!

3 kommentarer:

Viktor Ekblom sa...

Usch, det är ingen hit. Vi hade också massa räkningar denna månaden, dock inte för mycket som tur är. Jag mår inge bra när det finns för lite på kontot...urk..

Julia sa...

Jag säger som Patrik brukar säga när jag blir deppad över pengar: Vi får leva på kärleken... Det är det man får göra. MEn det är bra att du/ni unnar er lite saker ändå, även att det är tajt!

Kramar om!

Frida sa...

Fattar inte varför alla stora räkningar ska komma samtidigt? Dumt dumt. Ska du också söka annat eller är det Peter? Blidde lite nyfiken nu... Hoppas de ordnar sig annars har jag lite matlådor ni kan sno i frysen här ;) Puss o kram