onsdag 30 september 2009

Fluga i näsan? NEJ, TACK!

Alla måste ju ha hört någon gång: "Vill du oxå ha en snigel på ögat?"
Men har någon någonsin hört: "Vill du ha en fluga i näsan?!"

Var ute och gick en sväng med Gustav innan. Allt var så härligt! Han låg och lekte med sin skallra i vagnen helt påpälsad med massa gosiga kläder. Helt plötsligt.... ser jag den! Det är något som flyger mot mig med en väldans fart! Och rakt in i min näsa! Bad jag om en inneboende fluga i min näsa?! Jag stod mitt bland massa hus och mitt emot en skola med massa barn som lekte. Flugan kvar i näsan?... JA! Vad skulle jag göra? Jag var snorig så när jag slutade andas genom näsan (kunde ju inte dra ner den i halsen på mig själv. Blä!) började snoret att rinna. Men flugan stannade kvar! Så.. Med lite lätt panik och mycket äcklad snöt jag ut flugan på min jackärm!! Hade ju inget annat med mig.. Men jag bryr mig inte... Fast kan erkänna att just då var det INTE kul! Kände hur alla stod tryckta med näsan mot fönstrena och bara: "UUuuH, hon gjorde vad? Äckligt!!" Men men.... Då kan ju dom gå med en fluga i näsan då.... Blä!

Inga kommentarer: