onsdag 26 oktober 2011

Tack och lov för bra modermjölksersättning!

Det funkar verkligen inte.. Mina bröst vill helt enkelt inte producera tillräckligt med mjölk till lillskruttan! Och de säger ju att ju mer man ammar desto mer mjölk produceras... No, no.... Inte här inte.... Hon är så fruktansvärt tuttig! Hon tuttar på ALLT! När jag inte ammar så har hon sin napp... Den duger om hon är mätt och belåten, vilket hon inte varit de senaste dagarna. Det är inte så att hon skriker förtvivlat, men det märks att hon fortfarande är hungrig. Jag har börjat ge ersättning på kvällarna nu, men känner redan att jag snart kommer få börja ge lite på dagarna med. Jag försöker verkligen att kämpa på med amningen! Man känner sig så misslyckad när man inte kan få sitt eget barn att vara mätt. Fast jag vet att det inte är mitt fel.... Nu ikväll, och då vill jag påpeka att detta hände efter att jag ammat 4 gånger på mindre än 1 timme, så blev hon jätteledsen! Jag har aldrig sett henne så röd i ansiktet, usch vad hon skrek. Så det var snabbt att koka ersättning och sen ska den ju svalna!! Försökte amma igen medan den var på svalning.. Hon lugnade sig men jag var tvungen att bära henne konstant sen. När ersättningen svalnat och jag gav henne flaskan sög hon som en tok! Hon var ju jättehungrig! Och just då känner jag mig så klyven. Ska man kämpa på med amningen eller ska jag fortsätta så som jag gör nu? Amma när jag kan och känner att jag har mjölk och ge ersättning när mitt inte räcker? På BVC tycker de att jag ska intensivamma och så får hon skrika ett par dagar... Men det vill inte jag....

4 kommentarer:

Madeleine sa...

Lyssna på dig själv och Rebecca. Ni känner vad som funkar bäst. Du är inte en dålig mamma för att du ger ersättning. Dessutom så måste mamma må bra om bebis ska må bra!

Anonym sa...

Jag har fyra ej ammade barn. ingen har någon allergi att tala om. Det är så överskattat med att man ska amma. Lyssna på dej själv Sara. Du måste ju finnas till även för Gustav och det hinner du inte om du ska sitta med Rebecka vid bröstet hela dagarna.
Kram på dej och Lycka till.
Gittan

Sandra sa...

BVC är bra på att ge tips och råd, MEN det är ju ni som föräldrar som vet vad som passar bäst för just era barn. Ni har ju ändå varit mamma och pappa nu i över två år! Och Gustav fick ju ersättning och det gick ju bra. Gå på känsla Sara och vill du ge ersättning så gör det! :) Sen kan hon ju få ammas ibland ändå, bara för att få en liten dos av den gosiga delen av själva ammandet. Hoppas det löser sig! Puss!

Anonym sa...

Ersättning für allés!!