tisdag 25 oktober 2011

Denna svåra amning & 1 års-jubileum!

Rebecka gick upp jättebra i vikt sin första vecka. Andra veckan gick hon bara upp 50 gram (!). Vi fick en extrakontroll tills idag och nu har hon gått upp 170 gram på 4 dagar och det är ju bra. Men hon är inte lätt att få nöjd, våran lilla bebis. Hon tuttar på allt hon får tag i! Jag räcker liksom inte till.... Jag ammar ju jämt! På dagarna hittills har hon klarat sig rätt bra på att amma på båda brösten en gång, sen har hon sovit några timmar. Men nu de senaste dagarna har jag fått amma 4-5 gånger/timme (när hon inte sover då). Och på kvällarna mellan kl 18-22 sitter hon fast på mig som en sugpropp! Och ändå är hon inte helt nöjd..... Igår kväll testade vi faktiskt att ge henne 60 ml ersättning (efter att jag ammat typ 8 gånger och hon fortfarande var hungrig!) Och hon blev så nöjd och belåten efter denna ersättning! Hon sov till kl 5! Helt fantastiskt! Så jag undrar egentligen om jag räcker till... Jag tycker det är så svårt detta med amning!

I alla fall! Nog med amningsproblem! =)

Idag är det exakt 1 år sedan jag slog upp portarna i min butik, Gustav & Lillan. Vad kan man berätta om detta år?! Hur mycket som helst egentligen.. Det har varit det mest tuffaste och jobbigaste jag någonsin varit med om. MEN samtidigt det mest roliga! Det har verkligen varit fantastiskt roligt! Men det är ju en riktig utmaning det här med att starta eget. Än så går det inte som vi hade önskat, men vi ger inte upp i alla fall. Jag älskar att jobba med service och nöjda kunder är det bästa jag vet! Jag blir glad av att göra andra glada. =)

Och hur mysigt det än må vara att vara lite mammaledig just nu, så saknar jag jobbet. Jag jobbar ju fortfarande en hel del hemifrån med alla papper, fakturor och att lägga ut nyheter, fixa annonser med mera. Jag har varit i butiken vid några tillfället då jag haft barnvakt åt Gustav och passat på att hänga om och lite så. Det är ju så roligt! Jag älskar mitt jobb!

OBS! Idag är butiken öppen till 20.00..... Passa på att lämna barnen hemma och ta med bästa vännen på en shoppingrunda i vår butik! Det hade jag gjort om det inte var så att pappan till mina barn faktiskt är där redan.. Haha!
Det är ju fortfarande Tag 3 betala för 2 PLUS att vi har massa kläder till kalas-priser just nu! =)

1 kommentar:

lisa sa...

Ja amning är knepigt som fan!! MEn 170g på fyra dagar är väl bra??? Kanske vänder nu då? Kör du på amningsnappar eller utan? Lilla pluttan till att vara tuttig :) använder ni napp?

Grattis till butiken 1år!!!! Känns dock som du haft butiken mycket längre tycker jag??? Härligt att höra att det fortfarande är roligt trots att det inte går som du vill!

NU ska jag gå och titta till min mjuka pepparkaka i ugnen!! mums!!

PUSSSSSS